In welke categorie valt uw vraag?

TopParken voucher

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp TopParken voucher.

Wat kan ik met de TopParken voucher?

Deze kunt u verzilveren voor een nieuwe vakantie bij TopParken. Meer informatie over de voucher is hier te vinden op onze website. 

Hoe lang is de TopParken voucher geldig?

Meer informatie over de geldigheid van de voucher is hier te vinden op onze website. 

Kan ik mijn TopParken voucher ook aan iemand anders geven?

Nee, de voucher is persoonsgebonden aan de hoofdboeker van de geannuleerde reservering. Meer informatie over de voucher is hier te vinden op onze website. 

Hoe verzilver ik mijn TopParken voucher?

In de e-mail met de TopParken voucher staat een vouchercode. Deze code kan ingevuld worden in het bestemde vouchercode-veld bij het maken van een reservering. Meer informatie over het verzilveren van de voucher is hier te vinden op onze website. 

Aankomst & vertrek

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp aankomst & vertrek.

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De openingstijden van de receptie verschilt per park. Bezoek de website van het desbetreffende vakantiepark voor de actuele openingstijden. Via de button ‘contact’ kunt u de exacte openingstijden van de receptie per vakantiepark vinden. 

Wat zijn de in- en uitcheck tijden?

Inchecken is mogelijk tussen 15:00 uur - 17:00 uur. Indien u eerder of later wenst in te checken, kunt u op de dag van aankomst contact opnemen met de receptie van het vakantiepark. 

Uitchecken dient op maandag t/m zaterdag gedaan te worden voor 10:00 uur en op zondag voor 11:00 uur. 

Is het mogelijk om eerder/later in te checken?

Eerder inchecken is doorgaans niet mogelijk. Wij hebben meestal tot 15:00 uur nodig om uw vakantiehuis gereed te maken voor aankomst.

Indien u later wenst in te checken, kunt u contact opnemen met de receptie van het vakantiepark. Onze receptiemedewerker neemt in dat geval telefonisch de incheckprocedure met u door. Let op! Later inchecken is alleen mogelijk als de boeking volledig is betaald. 

Is het mogelijk om eerder/later uit te checken?

Indien u eerder of later wenst te vertrekken, kunt u tijdens uw verblijf bij de receptie vragen naar de mogelijkheden.

Waar vind ik het adres van het park?

Het adres van het vakantiepark is te vinden in de aanreismail, op uw factuur en op de website van het desbetreffende vakantiepark. 

Kan ik extra’s bijboeken?

Ja, extra’s zoals keukentextiel, handdoeken en kinderbedjes zijn bij te boeken via Mijn TopParken.

Waar check ik in als de receptie gesloten is?

Mocht u (onverwachts) later dan 17:00 uur aankomen, dan neemt de receptie contact met u op. Onze receptiemedewerker zal u vertellen over de verdere incheckprocedure. Indien de receptie geen contact met u op kan nemen worden de benodigde spullen voor u klaargezet.

Let op! Later inchecken is alleen mogelijk als de boeking volledig is betaald.

Hoe laat mag ik mijn vakantiehuis in?

Inchecken is mogelijk tussen 15:00 uur - 17:00 uur. Indien u eerder of later wenst in te checken, kunt u contact opnemen met de receptie van het vakantiepark. 

Hoe laat moet ik mijn vakantiehuis weer verlaten?

Uitchecken dient op maandag t/m zaterdag gedaan te worden voor 10:00 uur en op zondag voor 11:00 uur. 

Waar moet ik de sleutel afgeven bij uitcheck als de receptie gesloten is?

Indien de receptie gesloten is wanneer u wilt uitchecken kunt u de sleutel van de woning in de brievenbus bij de receptie deponeren.

Waar kan ik terecht als er iets is tijdens het inchecken en de receptie is gesloten?

In dit geval kunt u contact opnemen met het noodnummer van het vakantiepark. Dit nummer is te vinden op de deur van de receptie. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met de klantenservice via 088 - 500 2424. 

Waar kan ik mijn reisgezelschap invullen?

U kunt uw reisgezelschap invullen via Mijn TopParken.

Waarom moet ik mijn reisgezelschap invullen?

We hebben deze informatie nodig voor ons nachtregister; een overzicht van alle gasten die op het vakantiepark verblijven. Tip! Het vooraf invullen van uw reisgezelschap scheelt u tijd bij het inchecken. Dit kan via Mijn TopParken.

Accommodaties

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp accommodaties.

Welke inventaris is er aanwezig in de vakantiewoning?

De inventaris is per woning(type) verschillend en afhankelijk van het aantal personen. Op de website van het desbetreffende vakantiepark is per vakantiewoning een omschrijving te vinden. Hier staan ook de voorzieningen overzichtelijk weergegeven. 

Welke tv zenders zijn er te bekijken in het vakantiehuis?

De vakantiewoningen beschikken over een digitale televisie met alle, welbekende zenders en extra zenders zoals Film1, Ziggo Sport, Disney Channel. Daarnaast zijn er diverse Duitse kanalen te bekijken. 

Waar vind ik de belangrijkste telefoonnummers (zoals de dokter)?

In de welkomstbrief, die u ontvangt bij aankomst, staan alle belangrijke telefoonnummers verzameld. Deze gegevens zijn ook terug te vinden in de informatiemap die in de vakantiewoning ligt.

Is er wifi in mijn vakantiehuis/bij mijn kampeerplaats?

Op bijna al onze vakantieparken is draadloos internet geheel gratis, met uitzondering van onderstaande parken. 

Op Recreatiepark de Wielerbaan kunt u gebruik maken van verschillende internetpakketten, namelijk: Brons, Zilver, Goud en Familie. De verschillen in de pakketten hebben te maken met het aantal MB’s (snelheid en hoeveelheid van het internet). Tijdens uw verblijf ontvangt u standaard en kosteloos het bronzen pakket. Mocht dit niet voldoende zijn, dan kunt u bij de receptie het pakket, tegen betaling, upgraden.

Is er een parkeerplaats bij het vakantiehuis/de kampeerplaats?

Ja, elk vakantiehuis of kampeerplaats beschikt over een eigen parkeerplaats geschikt voor één auto, met uitzondering van Resort Veluwe.

Wat is het maximaal aantal personen van mijn vakantiehuis?

Het maximaal aantal personen van uw vakantiewoning kunt u terugzien in uw reserveringsbevestiging en via Mijn TopParken.

Wat is het maximaal aantal personen op mijn kampeerplaats?

De kampeerplaatsen op onze vakantieparken zijn geschikt voor 6 personen. Op Resort Veluwe kunt u een Comfort kampeerplaats boeken welke geschikt is voor 7 personen.

Mag ik bezoek ontvangen in mijn vakantiehuis/op mijn kampeerplaats?

Ja, dat is toegestaan. Wanneer er extra gasten blijven slapen, dient dit wel gemeld te worden bij de receptie zodat we het in het nachtregister kunnen verwerken. Daarbij worden er extra kosten in rekening gebracht voor de parklasten en eventueel voor het bedlinnen. 

Mag ik gourmetten in het vakantiehuis?

Ja, in de vakantiewoning mag u gourmetten. 

Mag ik barbecuen bij het vakantiehuis/bij de kampeerplaats?

Ja, dat is toegestaan. We bieden daarbij diverse barbeque services aan, klik hier voor meer informatie. Let op! Er is geen barbecue aanwezig bij de vakantiewoningen.

Mag ik de jacuzzi en sauna onbeperkt gebruiken tijdens mijn verblijf?

Ja, de wellnessfaciliteiten kunnen onbeperkt gebruikt worden. Wel verzoeken we onze gasten na 23:00 uur de nodige rust en stilte te bewaren op onze vakantieparken. 

Kan ik eten afhalen bij het restaurant?

Het afhalen van maaltijden is mogelijk bij de meeste horecagelegenheden. Vraag naar de mogelijkheden bij de receptie van het desbetreffende park of kijk op www.etenbijtopparken.nl

Kan ik ook eten laten bezorgen bij mijn vakantiehuis/kampeerplaats?

Het afhalen van maaltijden is mogelijk bij de meeste horecagelegenheden op onze vakantieparken. Voor meer informatie omtrent de horecagelegenheden op onze parken: www.etenbijtopparken.nl

Is er een ontbijtservice op het park?

Op onze vakantieparken bieden we diverse ontbijtservices aan zoals een ontbijt in het restaurant en onze broodjesservice. 

Ontbijt in het restaurant op het vakantiepark
Dit is, op reservering, mogelijk op Recreatiepark het Esmeer in Aalst.

Broodjesservice
Daarnaast wordt er op onderstaande parken broodjesservice aangeboden. 

  • Résidence Valkenburg (hoogseizoen en tijdens evenementen) (momenteel bakken 800m verderop)
  • Résidence Lichtenvoorde niet op zondag (vanaf 8:30 uur ophalen)
  • Recreatiepark het Esmeer (hoogseizoen, iedere dag via horeca)
  • Recreatiepark Beekbergen (hoogseizoen)
  • Bospark Ede (op zaterdag en zondag)
  • Recreatiepark de Wielerbaan (iedere dag voor 19:00 uur, volgende dag vanaf 09:00 uur ophalen)
  • Resort Veluwe niet op zondag (voor 17:00 formulier inleveren, volgende dag vanaf 09:00 uur ophalen)
  • Park Westerkogge (gehele jaar)

Kan ik (1 of meer nachten) een extra gast laten komen?

Ja, dat is toegestaan. Dit dient wel gemeld te worden bij de receptie, zodat we het in het nachtregister kunnen verwerken. Daarbij worden er extra kosten in rekening gebracht voor het bedlinnen en de parklasten. 

Zijn huisdieren toegestaan in de vakantiewoning?

In onze huisdiervriendelijke vakantiewoningen mogen maximaal 2 honden verblijven. De extra kosten bedragen €7,50 per hond, per nacht. Katten zijn niet toegestaan in de woningen.

Zijn huisdieren toegestaan op de kampeerplaatsen?

Op onze kampeerplaatsen zijn maximaal 2 honden toegestaan. De extra kosten bedragen €7,50 per hond, per nacht. Katten zijn niet toegestaan op de kampeerplaatsen.

Is het mogelijk om mijn eigen bedlinnen en handdoeken mee te nemen?

De bedden zijn bij aankomst opgemaakt, de kosten hiervan zitten bij de reissom inbegrepen. Het is daarom niet nodig/mogelijk om eigen bedlinnen mee te nemen. Handdoeken zijn niet inbegrepen, indien u hier gebruik van wilt maken kunt u ervoor kiezen om een handdoekenpakket bij te boeken. U kunt er uiteraard ook voor kiezen om uw eigen handdoeken mee te nemen.

Wat voor type bedden zijn er aanwezig in de vakantiehuizen?

Dit verschilt per vakantiewoning. Op de website van het desbetreffende vakantiepark is per vakantiewoning een omschrijving te vinden. Hierin staan ook de kamerindeling en het type bedden vermeld. 

Worden de bedden verschoond tijdens mijn verblijf?

Het is mogelijk om de bedden in uw woning gedurende het verblijf te laten verschonen. Hier zitten extra kosten aan verbonden. Hoe hoog de kosten precies zijn kunt u bij de receptie navragen.

Is het bedlinnen bij de reissom inbegrepen?

Ja, deze kosten zijn bij de reissom inbegrepen. Op de factuur wordt het totaalbedrag overzichtelijk opgesplitst in de diverse kostenposten. 

Zijn de bedden bij aankomst opgemaakt?

Ja, de bedden zijn bij aankomst opgemaakt zodat u daar geen omkijken naar heeft.

Moet ik de bedden afhalen bij vertrek?

Op onderstaande parken dienen de bedden afgehaald te worden voor vertrek. Vervolgens kan de vakantiewoning door onze schoonmakers klaargemaakt worden voor het volgende verblijf. 

  • Recreatiepark de Wielerbaan
  • Bospark Ede
  • Resort Veluwe
  • Recreatiepark Beekbergen
  • Résidence Lichtenvoorde
  • Park Westerkogge

Na een verblijf op een van de onderstaande parken hoeven de bedden niet afgehaald te worden. 

  • Landgoed de Scheleberg
  • Recreatiepark ‘t Gelloo
  • Résidence Valkenburg
  • Résidence de Leuvert
  • Recreatiepark het Esmeer
  • Parc de IJsselhoeve

Is er een schuur aanwezig waar ik mijn fiets kan stallen?

Dit verschilt per vakantiewoning. Bij het maken van een telefonische boeking kunt u dit aangeven en indien de beschikbaarheid het toelaat, wordt er een vakantiewoning met schuur geboekt tegen een meerprijs van €25,00.

Hoe moet ik de vakantiewoning bij vertrek achterlaten?

Aan het einde van uw verblijf verzoeken we u om de vakantiewoning netjes en bezemschoon achter te laten en het beddengoed af te halen. Vervolgens kan de vakantiewoning door onze schoonmakers klaargemaakt worden voor het volgende verblijf. 

Moeten er munten gekocht worden voor de douche op het kampeerterrein?

Op Resort Veluwe werkt de douche d.m.v. een douchemunt welke gekocht kan worden bij de receptie. Op Recreatiepark 't Gelloo en Recreatiepark de Wielerbaan is dit niet nodig.

Uw vakantieverblijf

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp uw vakantieverblijf.

Waar kan ik terecht met vragen tijdens mijn verblijf?

Mocht u vragen hebben tijdens uw verblijf, dan staan we bij de receptie op het vakantiepark klaar om deze te beantwoorden.  

Wat is er te doen in de omgeving van de parken?

De unieke ligging van al onze vakantieparken zorgt voor een breed assortiment aan activiteiten in de omgeving. Van het bezoeken van musea en dierentuinen, tot het verkennen van Nederlands mooiste natuurparken en gezelligste dorpjes. Wat er precies te doen is in de omgeving van elk vakantiepark, staat vermeld op de website van het desbetreffende park. 

Meer informatie is uiteraard ook te verkrijgen bij de receptie op het vakantiepark, waar u ook entreekaarten en andere benodigdheden kunt kopen. 

Wat is er voor mijn kinderen te doen op de parken?

Dit verschilt per vakantiepark, een greep uit de faciliteiten; speelvelden, speeltuinen, zwembaden, bowlingbanen en gamingrooms. Wat er precies te doen is voor uw kinderen, staat vermeld op de website van het desbetreffende park. Door ons animatieteam worden er, in de schoolvakanties, diverse entertainment activiteiten georganiseerd. Informatie hierover is ook te vinden op de website van het desbetreffende park.

Zijn er fietsroutes/wandelroutes verkrijgbaar op het park?

Ja, bij de receptie op het vakantiepark kunt u terecht voor de diverse fiets- en wandelroutes in de omgeving.

Zijn er horecagelegenheden op het park?

Ja, op al onze vakantieparken zijn diverse horecagelegenheden te vinden. Wat er precies wordt aangeboden op welk park, staat vermeld op de website van het desbetreffende park.

Huisdieren

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp huisdieren.

Welke huisdieren zijn toegestaan in de accommodaties?

Op onze vakantieparken en in de huisdiervriendelijke vakantiehuizen zijn maximaal 2 honden toegestaan. Ook op de kampeerplaatsen zijn maximaal 2 honden toegestaan. Katten zijn niet toegestaan op onze vakantieparken.

Zijn katten toegestaan in de vakantiewoningen?

Nee, katten zijn niet toegestaan op onze vakantieparken en in de vakantiehuizen.

Hoeveel honden zijn toegestaan per vakantiehuis/kampeerplaats?

Per vakantiehuis of kampeerplaats mogen maximaal 2 honden verblijven. 

Wat zijn de extra kosten voor het meebrengen van een hond?

De kosten bedragen €7,50 per hond, per nacht.

Waar kan ik mijn hond uitlaten?

Op het vakantiepark kunt u uw hond overal, aangelijnd uitlaten. Vergeet daarbij alstublieft niet een hondenpoepzakje mee te nemen. Uiteraard kunt u uw hond ook in de omgeving van het park uitlaten. 

Moet mijn hond aangelijnd zijn of mag deze ook los lopen?

Op het park moet uw hond aangelijnd zijn.

Zijn er omheinde vakantiehuizen?

Ja, via deze link kunt u alle omheinde vakantiehuizen bekijken. 

Schoonmaak

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp schoonmaak.

Is de eindschoonmaak bij de prijs inbegrepen?

Ja, de eindschoonmaak is inbegrepen in het totaalbedrag.

Kan ik ook zelf de woning schoonmaken en geen schoonmaakkosten betalen?

Nee, dit is niet mogelijk. De eindschoonmaak is een verplichte service/kostenpost.

Wordt het vakantiehuis tijdens mijn verblijf schoongemaakt?

Nee, uw vakantiehuis wordt gedurende uw verblijf niet schoongemaakt. Indien u dit wel wenst, kunt u dit tijdens uw verblijf aanvragen bij de receptie op het vakantiepark.

Wijzigen en annuleren

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp wijzigen en annuleren.

Kan ik mijn reisdata wijzigen?

Ja, dat is mogelijk. Er wordt door de klantenservice per situatie gekeken of zij de wijziging accepteren of niet. Indien uw wijziging wordt geaccepteerd worden hier wel wijzigingskosten voor in rekening gebracht.

Tijdens mijn verblijf wijzigt het aantal personen, wat moet ik doen?

Dit kunt u doorgeven via onze klantenservice of de receptie op het vakantiepark. 

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Ja, dat is mogelijk. Er wordt door de klantenservice per situatie gekeken of zij de wijziging accepteren of niet. Indien uw wijziging wordt geaccepteerd worden hier wel wijzigingskosten voor in rekening gebracht.

Kan ik datum van mijn verblijf nog wijzigen na het boeken?

Ja, dat is mogelijk. Er wordt door de klantenservice per situatie gekeken of zij de wijziging accepteren of niet. Indien uw wijziging wordt geaccepteerd worden hier wel wijzigingskosten voor in rekening gebracht.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik iets verander in mijn boeking?

Ja, de wijzigingskosten bedragen €10,00 per wijziging.

Krijg ik het prijsverschil terug als ik mijn boeking wijzig?

Nee, u krijg het prijsverschil helaas niet terug als u uw boeking wijzigt.

Hoe kan ik bijgeboekte extra’s wijzigen of annuleren?

Ja, dat kan door te bellen of te mailen naar onze klantenservice via 088 - 500 2424 of verhuur@topparken.nl.

Krijg ik een bevestiging van mijn wijzigingen?

Ja, een bevestiging van uw wijzigingen ontvangt u per e-mail. 

Hoe annuleer of wijzig ik mijn boeking als ik niet via TopParken maar via een andere aanbieder (zoals Booking.com) heb geboekt?

Dit verloopt via de desbetreffende aanbieder. Bij TopParken kunnen we boekingen van andere aanbieders niet annuleren of wijzigen.

Ik wil annuleren, hoe doe ik dat?

Dit kunt u via de mail of telefoon doorgeven aan onze klantenservice. Zij zullen de boeking voor u annuleren en daarna ontvangt u een annuleringsfactuur.

Wat kost het annuleren van een boeking?

Zonder annuleringsverzekering óf met annuleringsverzekering en zonder geldige annuleringsreden (zonder dekking) zijn de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing. De door huurder aan TopParken verschuldigde vergoedingen bij annuleringen bedragen:

a. bij annulering vanaf 93 dagen voor aankomst, 15% van het totale huurbedrag;
b. bij annulering vanaf 62 tot 93 dagen voor aankomst, 50% van het totale huurbedrag;
c. bij annulering vanaf 31 tot 62 dagen voor aankomst, 75% van het totale huurbedrag;
d. bij annulering vanaf 1 tot 31 dagen voor aankomst, 90% van het totale huurbedrag;
e. bij annulering op de dag van aankomst of bij een vroegtijdig vertrek, 100% van het totale huurbedrag.

Tot wanneer is het mogelijk om een annuleringsverzekering bij te boeken?

Dit kan tot 7 dagen na het boeken van uw verblijf. 

Is mijn hele reisgezelschap verzekerd als ik een annuleringsverzekering bijboek?

Ja, indien u een annuleringsverzekering bij boekt is deze verzekering geldig voor uw hele reisgezelschap.

Wat zijn de voorwaarden van mijn annuleringsverzekering?

De voorwaarden van uw annuleringsverzekering kunt u terugvinden op deze website.

De website van TopParken

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp de website van TopParken.

Waar kan ik het aanbod vakantieparken vinden?

Een overzicht van al onze vakantieparken is te vinden op onze topparken.nl/vakantieparken.

Waar kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Klik hier om u aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Waar kan ik een brochure aanvragen?

Klik hier om een brochure aan te vragen. 

Kan ik het vakantiehuis huren zoals ik op de foto op de website heb gezien?

Wanneer u dit bij opmerkingen aangeeft, dan is het mogelijk mits de woning vrij is. Er worden voorkeurskosten in rekening gebracht indien uw voorkeur beschikbaar is. Binnen de types vallen verschillende uitingen woningen. Alle verschillende uiterlijken worden in het aanbod in de foto’s afgebeeld. Per uitstraling zijn natuurlijk meerdere nummers.

Ik heb een fout gezien op de website, waar kan ik deze naar toe sturen?

Dit kan gemaild worden naar marketing@topparken.nl. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen willen wij u vragen om ons hierbij te voorzien van linkjes en printscreens. 

Het boeken van een vakantie

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp het boeken van een vakantie.

Hoe werkt het online boeken van een vakantie?

Op de pagina topparken.nl/reserveren is het vakantieaanbod te vinden. Door het selecteren van een periode en, indien gewenst, verschillende filters wordt het beschikbare aanbod getoond. Vervolgens kan een verblijf geboekt worden door de stappen te doorlopen en uiteindelijk te bevestigen.

Kan ik ook telefonisch een vakantie boeken?

Ja, dat kan via +31 (0)88 500 2424.

Wanneer is mijn boeking definitief?

De boeking is definitief wanneer de reserveringsbevestiging is verstuurd. De reserveringsbevestiging ontvangt u per e-mail.

Vanaf welke leeftijd mag ik een vakantie boeken?

De minimum leeftijd voor het boeken van een vakantie bij TopParken is 18 jaar.

Wat zijn de bijkomende kosten bovenop de huurprijs?

Verplichte kosten die bij een verblijf in rekening worden gebracht zijn; milieuheffing, eindschoonmaak, bedlinnen (incl. opgemaakte bedden), toeristenbelasting en reserveringskosten.

Kan ik een specifiek vakantiehuis boeken op het park?

Een voorkeur kan aangegeven worden in het opmerkingenveld bij het maken van een boeking. Wanneer deze woning beschikbaar is, dan kan deze geboekt worden. Het boeken van een voorkeur is dus alleen mogelijk wanneer de woning van uw voorkeur beschikbaar is. Om zeker te zijn van een voorkeursboeking, kunt u uw reservering maken door te bellen naar +31 (0)88 500 2424 of een mail met uw voorkeur(en) te sturen. Voor een voorkeursboeking wordt € 25 in rekening gebracht.

Kan ik kiezen voor een huisdiervrij vakantiehuis?

Ja, dat kan. Wilt u zeker zijn van een huisdiervrij vakantiehuis, dan kunt u een voorkeursboeking maken d.m.v. een telefonische reservering. Hiervoor kunt u contact opnemen via +31 (0)88 500 2424. Voor een voorkeursboeking wordt € 25,00 in rekening gebracht.

Zijn er ook mindervalide / rolstoelvriendelijke vakantiehuizen?

Ja, op vier van onze vakantieparken hebben wij speciaal aangepaste vakantiewoningen. In Gelderland op Résidence Lichtenvoorde, Landgoed de Scheleberg en Recreatiepark het Esmeer en in Noord-Holland op Recreatiepark de Woudhoeve. Op deze pagina vindt u het aanbod van onze mindervalide vakantiewoningen.

Wat is het verschil tussen een basic, comfort, deluxe en villa?

De woningen verschillen in afmeting, interieur, voorzieningen en prijsklassen. Het type vakantiewoning basic het minst uitgebreid en het type deluxe vakantiewoning het meest luxe/uitgebreid. 

Chalet basic/ Mobile home:
Heeft geen vaatwasser, geen combimagnetron (dus alleen magnetron) en alleen filterkoffie apparaat. Soms wel uitzondering, maar het kan zijn dat een woning bijv. wel een Senseo heeft, maar geen vaatwasser. Hierdoor blijft een woning basic.

Comfort:
Heeft een vaatwasser, combimagnetron, filter- en Senseo koffie apparaat.

Deluxe:
Gelijk aan comfort, iets groter, luxere uitstraling/ afwerking. Faciliteiten zijn dus exact hetzelfde.

Villa's:
Hebben meerdere verdiepingen, dus groter (vaak ook voor meerdere personen) Faciliteiten zijn hetzelfde als deluxe.

Op welke parken / in welke vakantiehuizen is mijn huisdier welkom?

Op al onze vakantieparken zijn alleen honden toegestaan. Honden zijn alleen toegestaan in de huisdiervriendelijke woningen met een maximaal aantal honden van twee per woning. Indien u een hond meebrengt bent u verplicht deze bij het maken van uw boeking aan te geven in het reisgezelschap. 

Wat is een omboekgarantie?

Met de omboekgarantie kan een vakantie kosteloos omgeboekt worden tot 28 dagen voor aankomst. Meer informatie over de omboekgarantie is hier te vinden op onze website. 

Kan ik meerdere vakantiehuizen / kampeerplaatsen tegelijk boeken?

Ja, dat is mogelijk. Door te bellen naar +31 (0)88 - 500 2424 kunt u meerdere vakantiehuizen tegelijk boeken. Onze medewerkers helpen u graag bij het maken van de juiste keuzes en uiteraard het maken van de reservering.

Is het mogelijk om een optie te nemen op een vakantiehuis/kampeerplaats?

Ja, bij het maken een telefonische reservering is het mogelijk om een optie te nemen voor een vakantiewoning. Door te contact op te nemen via +31 (0)88 - 500 2424, of per mail kunt u uw opties en voorkeuren doorgeven. Het boeken van een woning met voorkeuren is alleen mogelijk wanneer de woning vrij is.

Een optie is niet mogelijk, wanneer er nog beperkte beschikbaarheid is of kort voor aankomst. Na het plaatsen van een optie, ontvangt u de bevestiging van de optie. Indien u gebruik wilt maken van de optie, kunt u de aanbetaling voldoen en zodra wij de betaling ontvangen hebben, wordt de bevestiging van de reservering gestuurd. In deze optie bevestiging staat ook een link, indien u geen gebruik wilt maken van de optie. Indien u niet betaald heeft en de optie datum verstrijkt, wordt de optie geannuleerd.

Wanneer krijg ik een bevestiging van de boeking?

Direct na het maken van de reservering ontvangt u een reserveringsbevestiging per mail. Wanneer er in de reserveringsbevestiging iets niet klopt, kunt u contact opnemen via verhuur@topparken.nl of +31 (0)88 - 500 2424. Wij zullen uw aanpassing doorvoeren en een nieuwe reserveringsbevestiging toesturen. 

Ik heb geen bevestiging van mijn boeking ontvangen, wat nu?

Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan contact op via +31 (0)88-500 2424. 

Ik wil voor langere tijd een vakantiehuis huren, kan dat?

Ja, dat kan. Voor het huren van een vakantiehuis voor langere periode kunt u contact opnemen via +31 (0)88 - 500 2424 of u kunt een e-mail sturen naar verhuur@topparken.nl.

Voor meer informatie over het huren van een vakantiehuis voor langere tijd kunt u terecht op onze website.

Waar kan ik terecht met vragen, als ik bij een andere aanbieder (zoals Booking.com) heb geboekt?

Voor algemene vragen over uw verblijf kunt u contact opnemen met onze klantenservice via verhuur@topparken.nl. Voor specifieke vragen over uw reservering dient u contact op te nemen met de aanbieder waar u geboekt heeft.

Vakantieparken

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp vakantieparken.

Is er gratis wifi op het park?

Op bijna al onze vakantieparken (en daarbij vakantiehuizen) is draadloos internet geheel gratis, met uitzondering van onderstaande parken. 

Op Recreatiepark de Wielerbaan en Recreatiepark het Esmeer kunt u gebruik maken van verschillende internetpakketten, namelijk: Brons, Zilver, Goud en Familie. De verschillen in de pakketten hebben te maken met het aantal MB’s (snelheid en hoeveelheid van het internet). Tijdens uw verblijf ontvangt u standaard en kosteloos het bronzen pakket. Mocht dit niet voldoende zijn, dan kunt u bij de receptie het pakket, tegen betaling, upgraden.

Waar kan ik de parkplattegrond vinden?

Op de parkpagina vindt u achter de button ‘Plattegrond’ de plattegrond van het park. Op de plattegrond kunt u zien waar alle faciliteiten en vakantiewoningen zich bevinden. U kunt ook kijken op topparken.nl/plattegronden.

Waar zijn de vakantieparken gelegen?

De vakantieparken van TopParken liggen verspreid door Nederland in 5 provincies;

  • Gelderland
  • Noord-Holland
  • Noord-Brabant
  • Zuid-Holland
  • Limburg

Met 12 locaties verspreid over Nederland is er altijd een vakantiepark die bij uw past. 

Op welke parken kan ik kamperen?

Op Recreatiepark ‘t Gelloo, Recreatiepark de Wielerbaan en Resort Veluwe kunt u kamperen. Het is ook mogelijk om een seizoensplaats te houden en het hele seizoen te genieten van de natuur.

Mag ik barbecuen op de parken?

Ja, dat is toegestaan. We bieden daarbij diverse barbeque services aan, klik hier voor meer informatie.  

Waar vind ik de contactgegevens van het park?

Op de parkpagina van het betreffende vakantiepark onder de button ‘contact’ vindt u de contactgegevens van het park. Onze recepties staan gedurende de openingstijden voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Kan ik met de auto het park op- en afrijden wanneer ik wil?

Ja, met de slagboomcode die u ontvangt bij het inchecken kunt u ten alle tijden het vakantiepark op- en afrijden. 

Is het mogelijk iets te laten bezorgen op het park waar ik verblijf?

Het afhalen van maaltijden is mogelijk bij de meeste horecagelegenheden op onze vakantieparken. Voor meer informatie omtrent de horecagelegenheden op onze parken: www.etenbijtopparken.nl

Is het mogelijk om door een taxi opgehaald te worden op het park?

Ja, de receptie kan een taxi regelen voor u. Of u kunt ervoor kiezen dit zelf te doen. Informatie over lokale taxibedrijven vindt u in de informatiemap in uw vakantiewoning.

Waar kan ik vinden wat er te zien en te doen is in de omgeving van het park?

In de informatiemap in uw vakantiewoning staan diverse activiteiten in de omgeving vermeld. Ook bij de receptie kunnen ze u voorzien van informatie over wat er te zien en doen is in de omgeving.

Welke vakantieparken zijn er met de jaarwisseling vuurwerkvrij?

Een overzicht van al onze vuurwerkvrije vakantieparken is hier terug te vinden op onze website.

Is er een AED aanwezig op de vakantieparken?

Ja, alle parken beschikken over een AED. De AED bevindt zich aan de zijkant van de receptie. Op de plattegrond van het park staat aangegeven waar deze zich precies bevindt.

Faciliteiten

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp faciliteiten.

Welke faciliteiten zijn er op de parken?

Het aanbod in faciliteiten verschilt per park. Binnen- en buitenzwembaden, speeltuinen, restaurant, tennisbaan etc. Kijk voor de faciliteiten per park op de parkpagina onder ‘faciliteiten’.

Wat zijn de openingstijden van de faciliteiten?

  • Buitenzwembaden: geopend van mei t/m september
  • Binnenzwembaden: het hele jaar door geopend, de openingstijden vindt u in de informatiemap of bij de receptie.
  • Horeca: het gehele jaar geopend. Kijk voor de openingstijden per park op etenbijtopparken.nl
  • Indoor speeltuinen: de openingstijden vindt u in de informatiemap of bij de receptie
  • Receptie: openingstijden zijn per vakantiepark te vinden onder de button ‘contact’. 

Mag ik gebruik maken van de faciliteiten als ik niet op het park overnacht?

Wanneer u niet op het vakantiepark overnacht mag u gebruik maken van de horeca, maar niet van het zwembad en overige faciliteiten deze zijn uitsluitend bedoeld voor onze gasten.

Mag ik gebruik maken van de faciliteiten op een ander vakantiepark van TopParken?

Ja, dat mag. U mag als gast van TopParken gedurende uw verblijf onbeperkt gebruik maken van de faciliteiten op al onze vakantieparken, dus ook op de parken waar u niet verblijft. 

Is er een fietsenstalling op het park?

Ja, op al onze vakantieparken is een fietsenstalling aanwezig. Waar de fietsenstalling zich bevindt kunt u vinden op de plattegrond van het park. 

Is er een oplaadpunt voor mijn elektrische fiets?

Ja, op onderstaande parken zijn oplaadpunten voor elektrische fietsen. U kunt uw elektrische fiets uiteraard ook opladen bij uw woning. 

  • Recreatiepark de Wielerbaan (bij de horeca)
  • Résidence Lichtenvoorde
  • Résidence de Leuvert
  • Recreatiepark het Esmeer
  • Parc de IJsselhoeve (bij de receptie)
  • Park Westerkogge

Is er een oplaadpunt voor mijn elektrische auto?

Ja, verschillende vakantieparken beschikken over oplaadpalen voor uw elektrische auto. Deze palen bevinden zich op de algemene parkeerplaats. Omdat het aanbod aan oplaadpalen niet oneindig is willen we u vragen wanneer uw auto volledig is opgeladen deze weer bij uw woning te parkeren. 

Kan ik fietsen huren op de parken?

Ja, het is op al onze vakantieparken mogelijk een fiets te huren. U kunt fietsen bijboeken in Mijn TopParken of u kunt tijdens uw verblijf bij de receptie fietsen huren. 

Moet ik reserveren voor het restaurant op het park?

Reserveren is niet verplicht, maar om zeker te zijn vak een plek is reserveren wel aangeraden. In het hoogseizoen kan het erg druk zijn bij de horeca, dan kan reserveren handig zijn om teleurstelling te voorkomen. 

Kan ik eten afhalen bij het restaurant op het park?

Ja, dat kan. Bekijk de parkpagina voor de afhaal mogelijkheden van de horeca of vraag de receptie naar de mogelijkheden.

Op welke parken kan ik eten laten bezorgen bij mijn vakantiehuis/kampeerplaats?

Op dit moment is het alleen mogelijk op Résidence Valkenburg om eten te laten bezorgen. Bij onze andere vakantieparken is het mogelijk om gedurende uw verblijf maaltijden af te halen. 

Welke parken hebben een ontbijtservice?

Op onderstaande vakantieparken is het mogelijk om een ontbijt te reserveren in het restaurant.

  • Recreatiepark het Esmeer in Aalst (op aanvraag, in de vakantieperiode tijdens openingstijden restaurant)

Daarnaast beschikken onderstaande parken over een broodjesservice het gehele jaar of in het hoogseizoen.

  • Résidence Valkenburg in Valkenburg (hoogseizoen en evenementen)
  • Résidence Lichtenvoorde in Lichtenvoorde (gehele jaar)
  • Recreatiepark het Esmeer in Aalst (gehele jaar)
  • Recreatiepark Beekbergen in Beekbergen (hoogseizoen)

Welke vakantieparken hebben een wasserette?

Op onderstaande parken is het mogelijk om gebruik te maken van de wasserette.

  • Bospark Ede
  • Recreatiepark de Wielerbaan
  • Recreatiepark ‘t Gelloo
  • Resort Veluwe
  • Recreatiepark Beekbergen
  • Résidence Valkenburg
  • Résidence Lichtenvoorde
  • Résidence de Leuvert 
  • Recreatiepark het Esmeer
  • Parc de IJsselhoeve 
  • Park Westerkogge

Welke vakantieparken hebben een supermarkt / winkel?

Onze vakantieparken beschikken niet over een supermarkt of winkel. Onze vakantieparken beschikken wel over een 24-uur service automaat waarin alle hoogstnodige producten te verkrijgen zijn. Bij de automaat is het mogelijk om met uw betaalpas te betalen of met muntgeld. 

Betalingen

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp betalingen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

De betaalmogelijkheden zijn onderaan deze pagina te vinden in de blauwe balk.

Waar vind ik een overzicht van wat ik nog moet betalen?

Dit is te vinden in Mijn TopParken. Hier kunt u direct uw betaling voltooien. De betaaltermijn staan hier ook aangegeven. 

Ben ik verplicht om een aanbetaling te doen?

Ja, er moet altijd een aanbetaling worden gedaan. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om het totaalbedrag gelijk in één keer te betalen. Het is niet mogelijk om het gehele bedrag bij aankomst te betalen

Is het mogelijk om mijn volledige boeking bij aankomst te betalen?

Nee, het betalen van de volledige boeking bij aankomst is niet mogelijk. 

Kan ik in termijnen betalen?

Ja, 30% van het factuurbedrag dient binnen twee dagen voldaan te zijn. De overige 70% dient uiterlijk zes weken voor aankomst voldaan te zijn. Wanneer de boeking gemaakt wordt en de aankomst is binnen zes weken, dan dient het volledige bedrag gelijk voldaan te worden. De betaaltermijnen staan ook aangegeven na het bevestigen van de reservering en in Mijn TopParken.

Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken en moet ik hier nog iets bij vermelden?

In de reserveringsbevestiging en op de factuur staat een betaallink, via deze link kan de betaling voldaan worden.

Het betalen van mijn boeking lukt niet, wat moet ik doen?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424. Uiteraard kunt u het te betalen bedrag ook handmatig overmaken. U vindt het IBAN nummer op de factuur.

De reissom is twee keer afgeschreven van mijn rekening, wat nu?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424.

Kan ik met creditcard op het park betalen?

Bij de receptie van het park is het niet mogelijk om met een creditcard te betalen. U kunt betalen met uw pinpas of contant.

Ik heb per ongeluk teveel betaald, hoe krijg ik dit bedrag terug?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424. Zij kunnen u vertellen hoe dit opgelost kan worden.

Hoeveel borg moet ik betalen?

Er kan een borg gevraagd worden. De hoogte hiervan verschilt per park en per accommodatie. 

Waarom moet ik borg betalen?

De borg is bedoeld om ervoor te zorgen dat de huurder verantwoordelijk omgaat met de gehuurde woning en de bijbehorende inventaris. Wanneer u op de juiste manier omgaat met de gehuurde woning krijgt u uw borg terug. 

Waarom heb ik mijn borg niet of maar voor een deel teruggekregen?

U heeft u borg niet terug gekregen omdat u waarschijnlijk iets vernield heeft aan de gehuurde woning. Bij vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424.  

Krijg ik een bevestiging van de betaling van mijn boeking?

Ja, nadat de betaling is voldaan ontvangt u een betalingsbevestiging. In Mijn TopParken kunt u ook altijd de status van uw reservering inzien en eventuele aanpassingen in uw reservering doen. 

Zijn er nog bijkomende kosten die ik moet betalen bij aankomst op het park?

Wanneer u direct bij TopParken boekt heeft u alle kosten betaald voor aankomst. Indien u via een andere aanbieder uw boeking heeft gemaakt kan het zijn dat u bij aankomst op het vakantiepark nog bijkomende kosten dient te betalen. Dit wordt vermeld bij de andere aanbieder, let hier goed op.

Is het bedlinnen bij de reissom inbegrepen?

Ja, deze kosten zijn bij de reissom inbegrepen. Op de factuur wordt het totaalbedrag opgesplitst in de diverse kostenposten. De factuur van uw reservering kunt u terugvinden in Mijn TopParken.

Zijn hand- en keukendoeken bij de reissom inbegrepen?

Nee, hand- en keukendoeken kunnen bijgeboekt worden en zitten niet bij de reissom inbegrepen. U kunt er uiteraard ook voor kiezen zelf uw hand- en keukendoeken mee te nemen. 

Wat zijn voorkeurskosten?

Dat zijn kosten die in rekening worden gebracht bij het aangeven van een voorkeur. Hierbij kan gedacht worden aan de voorkeur voor een huisdiervriendelijke vakantiewoning of voor een specifieke woning op het vakantiepark. De voorkeurskosten bedragen € 25,00.

Klachten

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp klachten.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze kenbaar maken?

Dit kan via het klachtenformulier op onze website of door contact op te nemen met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424. Uw klacht zal door de klantenservice in behandeling worden genomen. 

Waar kan ik terecht met klachten, als ik bij een andere aanbieder (zoals Booking.com) heb geboekt?

Indien u een klacht heeft omtrent uw verblijf bij TopParken, kunt u deze kenbaar maken via het klachtenformulier op onze website. Heeft u een klacht omtrent het boekingsproces of de communicatie vanuit deze aanbieder, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met de desbetreffende klantenservice. 

Mijn TopParken

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp Mijn TopParken.

Wat is Mijn TopParken?

Mijn TopParken is een persoonlijk TopParken account om:

  • Uw reservering in te zien;
  • Uw reisgezelschap door te geven/veranderen;
  • Extra’s bij te boeken;
  • Betalingen te doen;
  • Alle uw persoonlijke boekingen overzichtelijk terug te vinden.    

Wat kan ik zien en doen in Mijn TopParken?

Via Mijn TopParken kunt u:

  • Uw reservering in zien;
  • Uw reisgezelschap doorgeven/veranderen;
  • Extra’s bijboeken;
  • Betalingen doen;
  • Alle uw persoonlijke boekingen overzichtelijk terugvinden.    

Waarom moet ik inloggen in Mijn TopParken?

Door in te loggen zorgen we ervoor dat de reserveringen en overige informatie alleen zijn in te zien door de hoofdboeker. De gegevens worden zo beschermd.

Hoe kan ik inloggen in Mijn TopParken?

Via de website kunt u een toegangslink aanvragen. Vervolgens ontvangt u per mail de toegangslink en kunt u in Mijn TopParken.

Het lukt mij niet om in te loggen, wat nu?

Mocht inloggen niet lukken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +31(0)88 500 2424. Zij helpen u graag het probleem op te lossen.

Vervalt Mijn TopParken nadat ik op vakantie ben geweest?

Nee, deze vervalt niet. In Mijn TopParken zijn alle boekingen op elk gewenst moment terug te vinden. Dit zijn dus boekingen voor een verblijf dat nog moet komen, dat al is geweest en eventuele geannuleerde boekingen. 

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Dat kan via Mijn TopParken.

Hoe wijzig ik mijn reisgezelschap?

Dat kan via Mijn TopParken.

Waarom moet ik mijn reisgezelschap invullen?

We hebben deze informatie nodig voor ons nachtregister; een overzicht van alle gasten die op het vakantiepark verblijven. Tip! Het vooraf invullen van uw reisgezelschap scheelt u tijd bij het inchecken. Dit kan via Mijn TopParken.

Kan ik extra’s bijboeken?

Ja, dit kan via Mijn TopParken.

Kan ik mijn boeking die gemaakt is bij een andere aanbieder (zoals Booking.com) ook terugvinden in Mijn TopParken? 

Nee, alleen boekingen die zijn gemaakt via TopParken zijn te vinden in Mijn TopParken. 

Wat wordt er gedaan met de gegevens die ik invul in Mijn TopParken?

Uw gegevens worden gebruikt om het incheckproces te versnellen en zijn nodig voor het nachtregister.

TopParken Business

Bekijk hieronder alle veelgestelde vragen met betrekking tot het onderwerp TopParken Business.

Wat is TopParken Business?

Met TopParken Business bieden we zakelijke oplossingen door de rust en ruimte op onze vakantieparken, te combineren met onze diensten, accommodaties en faciliteiten.

Wat is het aanbod van TopParken Business?

Het volledige aanbod van TopParken Business is onder te verdelen in zakelijke verblijven, workations en meetings, vergaderingen en events. Meer informatie over het aanbod is hier te vinden op onze website. 

Wat zijn de mogelijkheden bij TopParken Business?

De mogelijkheden zijn erg divers en lopen uiteen van het thuiswerken op een van onze vakantieparken tot een volledig verzorgd verblijf met een organisatie, (sport)vereniging of zorginstelling. Om volledig aan te sluiten bij de wensen en behoeften van de klant, bieden we daarbij op maat gemaakte pakketten aan. Het complete overzicht van de mogelijkheden is hier te vinden op de website. 

Wat houdt thuiswerken bij TopParken in?

Thuiswerken vraagt om aanpassingsvermogen, zowel praktisch als mentaal en fysiek. Door het gebrek aan ruimte, rust en afwisseling kan thuiswerken voor u of uw medewerkers een uitdaging zijn. Onze vakantiewoningen bieden hierin de perfecte oplossing. Meer informatie over thuiswerken bij TopParken is hier te vinden op onze website. 

Op welke locaties kan ik gebruikmaken van TopParken Business?

De diensten van TopParken Business worden aangeboden op alle vakantieparken van TopParken. Meer informatie over de locaties is hier te vinden op onze website. 

Van welke faciliteiten kan ik gebruikmaken?

TopParken Business biedt uitstekende standaard faciliteiten aan zoals snel draadloos internet, onbeperkt Douwe Egberts koffie en Pickwick thee, een parkeerplaats bij elke woning en diverse parkfaciliteiten. Meer informatie over de faciliteiten is hier te vinden op onze website.